Du er her: GenereltNyhedsarkivSommerlejr 2008

Sommerlejr 2008

sommerlejr2008Den årlige sommerlejr for museets frivillige stab er netop afsluttet. Der er tale om en uge, hvor der arbejdes med mange forskelligartede opgaver lige fra flyrestaurering til bygningsvedligeholdelse.

Sommerlejren har gennem årene haft overordentlig stor betydning for Danmarks Flymuseum. Der gennemføres projekter, som er med til at udvikle museet og højne standarden. Det forefaldende arbejde, der udføres, er med til at spare store beløb på den almindelige vedligeholdelseskonto.

Deltagerne beskriver i alt godmodighed sommerlejren som en arbejdslejr. Det skal dog ikke tages mere bogstaveligt end at de vender tilbage år efter år, de fleste deltagere er gengangere som har deltaget i 5, 10 eller 15 år, man kan blive helt afhængig af at være med til, at yde en god indsats som gør en synlig forskel. Udover arbejdet er der dog også tid til et godt socialt samvær med både flyvning, udflugt og fællesspisning.

Den efterfølgende fotoserie viser klip fra nogle af aktiviteterne.

sommerlejr2008
Lars Kruse og lejerchef Michael van der Sterren bygger skillevæg.

sommerlejr2008
Museet har for nyligt overtaget en havareret Enstrom helikopter. Her overvejer Chr. Søe-Jensen & Bent Lauersen, hvorledes den afbrækkede hale kan genmonteres.

sommerlejr2008
Der var også tid til at lufte den flyvedygtige del af museet.

sommerlejr2008
Museets tekniske chef Jørgen Skov Nielsen ved at iføre sig udstyr og Tiger Moth.

sommerlejr2008
Jørgen Koldsø gør klar til at skrue sig ud af det snævre KZ-1 cockpit.

sommerlejr2008
Erik Just Hansen har fundet malepenslen frem.

sommerlejr2008
Bent Pedersen er tilkaldt for at yde ekspertbistand til arbejdet med helikopteren.

sommerlejr2008
Povl Horsdal frisker lidt op på flagstangen, der bærer vindposen.

sommerlejr2008
En stille stund med afslapning og planlægning af næste dags opgaver.

sommerlejr2008
Restaureringen af C-47, K-687 er nu så fremskredet, så det er detaljerne, Peter Mathisen er i gang med, her påsættes diverse skilte og markeringer.

sommerlejr2008
Et sæt ski, som C-47, K687 har anvendt i Grønland, er fundet frem fra depotet.

sommerlejr2008
Bent har bukket en plade eller to. Enstrommens krop og hale er igen forenet.

sommerlejr2008
De to veteraner Povl Horsdal og Jørgen Kristensen, som har været med på næsten samtlige sommerlejre de sidste 15 år, kunne ikke komme hjem til henholdsvis Nordjylland og Nordvest Sjælland p.g.a. dårligt vejr. Den ekstra dag gav mulighed for at fordybe sig lidt i museets udstilling.