Du er her: GenereltNyhedsarkivKlargøring af flyvedygtige fly

Klargøring af flyvedygtige fly

syn-echBegyndelsen af maj er en hektisk periode for Danmarks Flymuseum, det er her den flyvende del af museet starter sæsonen. De luftfartøjer, som der skal flyves med, skal afkonserveres efter et halvt års vinteropbevaring, herudover bliver der udført et obligatorisk årligt eftersyn. Det er museets piloter og flyteknikere, der forestår dette arbejde. Der skal værnes om de gamle klenodier, det er derfor nødvendigt, at arbejdet udføres med stor omhu. Her ses museets tekniske chef Jørgen Skov Nielsen i færd med at kontrollere eftersynet, der er udført på den gamle dobbeltdækker fra 1941.
Under "Læs mere" ses de luftfartøjer, flymuseet forventer at have i luften i 2010. (luftfotos Thorbjørn B Sund)

kz1KZ I, OY-KZI

kz2_t1KZ II Træner, OY-FAK