Du er her: GenereltNyhedsarkivFrimærker med veteranfly

Frimærker med veteranfly

Frimaerke0.jpgDen 23. august 2006 udgav Post Danmark 4 frimærker med motiver af veteranfly, der er eller har været tilknyttet Danmarks Flymuseum.
Den 12. september 2006 - på 100 årsdagen for Ellehammers første flyvning - afholdt Danmarks Flymuseum og Post Danmark en reception i museets bygninger. Receptionen var for at markere J.C.Ellehammers bedrift og udgivelsen af frimærkeserien med veteranfly.

Frimaerker4stk

FrimaerkeEllehammer

Ellehammer 1906

FrimaerkeKz2

KZ II Trainer

FrimaerkeKz4

KZ IV

FrimaerkeKz7

KZ VII

Den 12. september 2006 - på 100 årsdagen for Ellehammers første flyvning - afholdt Danmarks Flymuseum og Post Danmark en reception i museumsbygningerne. Receptionen var for at markere J.C.Ellehammers bedrift og udgivelsen af frimærkeserien med veteranfly.

Post Danmark havde udsendt over 2500 invitationer, over 800 ønskede at deltage i arrangementet, blandt disse blev der trukket lod om de tilgængelige 250 pladser. Udover selve receptionen blev nogle af museets fly vist i luften. Post Danmark havde fået fremstillet et flybanner med et af frimærkerne som motiv.

Samme dag indviede H.K.H. Prins Joachim museets udbygning, som mere end fordobler udstillingen.

Følgende fotoserie er fra dagen. Fotograf: Thorbjørn B. Sund.

Frimaerke1
Post Danmark byder velkommen ved frimærkechef Lis Birkedal

Frimaerke2
De 250 gæster, der havde vundet lodtrækningen, ses her i den nye udstillingshallen.

Frimaerke3
Danmarks Flymuseums bestyrelsesformand Karsten Knudsen orienterer om museet.

Frimaerke4
Gæsterne blev delt i 4 hold for rundvisning, her ses en af guiderne Magnus Pedersen.

Frimaerke5
Ved Post Danmarks stand var der travlhed med at sælge frimærker, postkort med de relevante flymotiver og specialfremstillede luftpostkuverter med motiv af museets KZ-IV.

Frimaerke6
Museets flyvedygtige fly blev præsenteret i luften, her en formation af 4 KZ-fly.

Frimaerke7
Museets kunstflyvningsmaskine KZ-VIII på vej til start. Pilot Hardy Vad.

Frimaerke8
Museets næstformand Povl Toft på vej til en opvisning i dobbeltdækkeren.

frimaerke banner
Flybanner med frimærkemotivet af ambulanceflyet KZ-IV.

Frimaerke9
Postkort og specialfremstillede kuverter flyves med luftpost fra Stauning. pilot J.S.Nielsen.