Du er her: GenereltNyhedsarkivRingkøbingløbets første stop

Ringkøbingløbets første stop

RKlob-sLørdag den 25. juli 2009 havde Danmarks Flymuseum besøg af 165 veterankøretøjer i forbindelse med afviklingen af Ringkøbingløbet.

Ringkøbingløbet er Danmarks største, ældste og mest prestigefyldte veteranbil- og motorcykelløb. Løbet afvikles altid den sidste weekend i juli måned.

Arrangementet starter torsdag aften; men hovedløbet køres lørdag med enkeltstart fra Rådhuset i Ringkøbing, hvor hver enkelt køretøj bliver præsenteret. Ruten går gennem det Midt- og Vestjyske landskab, og forskellige seværdigheder bliver besøgt under turen. I år var Danmarks Flymuseum første stop på ruten, herfra gik det videre rundt omkring Ringkøbing Fjord via Bork Havn og Hvide Sande til målet ved Hotel Fjordgården i Ringkøbing. Sidst på eftermiddagen blev der afholdt Concours d'Charme - en særlig konkurrence for deltagere, der er tidstypisk klædt på i forhold til deres køretøj.

RKlob-1
RKlob-2