Du er her: GenereltNyhedsarkivPræsten kommer flyvende

Præsten kommer flyvende

masfoto-0

MAF Danmark fejrer i år 25-års jubilæum. Det markeres ved en speciel hangar-gudstjeneste den 9. august i forbindelse med Stauning Airshow 2014.

MAF Danmark er en del af den fælleskirkelige internationale missionsorganisation, Mission Aviation Fellowship.

MAF har 140 fly stationeret i 33 ulande. Her yder de effektiv flytransport til de mest isolerede områder for nødhjælpsorganisationer, hospitaler, lokale kirker og missionsselskaber.

En af Danmarks Flymuseums udstillingshaller bliver i nogle timer omdannet til et kirkerum, der vil danne rammen om en alternativ hangar-gudstjeneste fyldt med sang og musik. Den kendte komponist og pianist Willy Egmose medvirker sammen med sin trio og Skjern Kirkekor.

Gudstjenestens præst Steen Frøjk Søvndal, Grindsted, ankommer til Stauning lufthavn i et af museets klenodier, et KZ IV ambulancefly som i lighed med MAS's mange fly har været anvendt til humanitære flyvninger.