Du er her: GenereltNyhedsarkivNy udstilling med RC-modelmotorer

Ny udstilling med RC-modelmotorer

RCmodelmotorer 0Svend Ove Andersen fra Sunds har i mange år været passioneret modelyver. Gennem tiden har han bygget og fløjet med mange forskellige typer.

Motorerne har altid haft hans store interesse, og samlingen er efterhånden blevet anseelig.

For Svend er det et ønske, at andre også skal have mulighed for at se den fine samling, det efterhånden er blevet til. Han er derfor gået i gang med at opbygge en udstilling ved Danmarks Flymuseum.

Flere fotos under "Læs mere"

Der er tale om en unik samling af motorer, der indeholder næsten alle kategorier og mærker. Den repræsenterer udviklingen gennem mange år. Her er virkelig tale om finmekanik.

Svend påbegyndte arbejdet under museets sommerlejr i uge 29 med at istandsætte og male nogle ældre montre. Han er nu nået så langt, så der kan fremvises en udstilling med flere hundrede motorer.

Udstillingen er etableret i et område, hvor Danmarks Flymuseum viser radiostyrede modelfly.

RCmodelmotorer 1

RCmodelmotorer 2