Du er her: GenereltNyhedsarkivMuseumsfly deltager i Time Winder

Museumsfly deltager i Time Winder

Timewinder poster

3 museumsfly sendes til Sjælland i pinsen.

I dagene den 3. - 5. juni lægger Grønnessegaard Gods ved Hundested jord til en nostalgi-fest med internationalt tilsnit. Der er tale om en unik og spændende oplevelse for hele familien, hvor der kan opleves nostalgi til lands til vands og i luften.

Danmarks Flymuseum deltager med 3 fly, de to dobbeltdækkere Tiger Moth og Stampe samt det danskbyggede ambulancefly KZ IV.

På TimeWinder spoles tiden tilbage. Festivalen er vært for veteranentusiaster og nostalgikere. Her skabes en tidslomme hvor passionen for ældre maskiner, køretøjer, mekanik, tøj- , musik-, tivoli- og militærhistorie mm. går op i en højere enhed.

Se mere på Time Winders hjemmeside

Træfpladsen ligger i smukke omgivelser på Grønnessegaard Gods med udsigt over Roskilde Fjord og egen landingsbane til fly. Det betyder at du vil kunne opleve veteraner både til lands, til vands og i luften!

Danmarks Flymuseum Stauning Lufthavn viser følgende fly:

Tiger MothDe Havilland D.H. 82A Tiger Moth (OY-ECH)

StampeStampe S.V. 4B (OY-DBC)

KZ IV

KZ IV Ambulance (OY-DIZ)